سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

 

 

میخوام جریان فکری سیاسی کشور ها رو تقسیم بندی کنم و بگم با وضعیت سیاسی موجود در کشور ایران جزو کدوم از دسته ها میشه.

اولین دسته کشورهای توسعه نیافته هستند. یعنی کشورهایی که یه جریان فکری بر جامعه شون حاکم است، مثالش هم خیلی واضحه،  کشور عربستان که با اون همه ثروت عظیمی که داره هنوز عقلش هاشون رو دست نخورده نگه داشتند و یه عده ادم متحجر که حاضر به قبول هیچ چیز نیستند ... قطعا کشور ایران جزو این  دسته نیست.

دومین دسته کشورهای درحال توسعه هستند، یعنی کشورهایی که جریان های متعدد فکری بر جامعه حاکم است، نشانه ی بارز این نوع حکومت هااینه که اختلاف تشتت خیلی در ان زیاد است.

سومن دسته ، کشورهای توسعه یافته هستند. یعنی کشورهایی که جریان های متعدد فکری وجود داره اما مجرای قانونی برای حل مشکلات و اختلافات قرار دادند و کسی از اون تجاوز نمیکنه. مثل اکثر کشورهای اروپایی که احزاب طبق قوانین خاصی عقاید و افکارشون رو بیان و فعالیت میکنند ( که با زهم کشور ما جزو این دسته نیست)

بله قطعا جزو دسته ی دوم میشه، الان که موقع انتخابات است این موضوع به وضوح مشاهده میشه، خیلی راحت داریم میبینیم که گروه ها و احزاب برای از بین بردن چهره ی همدیگه دست به هر کاری میزنند و چه کارهایی که نمیکنند، حتی برای درست جلوه دادن عقاید و افکار خودشون از اسلام و افکار و اندیشه های امام مایه می زارند و هر طور که بخواند به نفع خودشون تفسیر میکنند تا کارشون رو موجه نشون بدن... این جریان از زمان مشروطه تا الان ادامه داره، همیشه فکر میکردم که دیگه موقع اش است که این جریانات تموم بشه و شکل منسجمی به خودش بگیره ولی مثل اینکه اشتباه میکردم و تازه داره شروع میشه...



  • کلمات کلیدی : سیاسی
  • نوشته شده در  پنج شنبه 87/12/8ساعت  10:10 عصر  توسط صور اسرافیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کفر نعمت از کفت بیرون کند
    ولع سیاسیون
    رهبر چگونه باشد خوب است؟
    سکوت جمهوری اسلامی جهت دار است
    زخمی تر از مسیح!
    منتظری تیر در کمان بود
    و باز هم
    از امروز تا دیروز
    غدیر راست بود یا دروغ؟
    سهم ما در نسل کشی صعده
    موسوینگ، سبزینگ، فیلترینگ
    از همون بچگی مخم کار میکرد
    دزدان عمامه به سر
    نذورات برای نیمه شعبان
    [عناوین آرشیوشده]
     
     
    \ >
     
    \