سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

 

 

1 ـ من نه فقیه هستم ، و نه کسی هستم که بخوام درباره مبانی فقهی نظری بدم . ولی اینو نمی شه کتمان کرد که تا کنون دیده نشده ـ و یا به ندرت دیده شده ـ که فقهای محترم اینگونه نظرات بیرون از دایره فقه را در کنار نظرات فقهی خود قرار بدن و خدای نخواسته در پی آن باشند که از فقاهت خودشون برای اثبات یک نظر غیر فقهی استفاده کنند !
حال میرویم سر اصل مطلب.
2 ـ مدتی است آقای صانعی در بستر فریبی که برخی از افراد و گروه های آلوده سیاسی پیش روی ایشون گذاشتن ، نظراتی غیر فقهی ، غیر اسلامی و در تضاد آشکار با نظرات صریح حضرت امام(ره) مطرح می کنه و عجیب و تاسف آور آن که برخی غیر قابل توجیه است ، نوشتن این یادداشت نیز ضرورتی نداره ، زیرا نظرات بی پایه و اساس از این دسته کم نبوده  و نیستند ولی مهم اینه که ما از نظر امام مایه نمی ذاریم .
3 ـ اکنون به جدیدترین اظهار نظر آقای صانعی که اوایل اردیبهشت ماه جاری در مصاحبه با سایت اینترنتی آفتاب ابراز داشته و علاوه بر سایتها و رسانه های مدعی اصلاحات با استقبال گسترده رسانه های ضد انقلاب روبرو شده است تو جه فرمایید :« همان گونه که بارها گفته ام ولی گوش شنوایی وجود ندارد و فریاد ما نیز به جایی نمی رسد ، ایجاد تغییرات در قانون مجازات اسلامی ضروری است اما نه به دلیل نسخ ، بلکه بر همان مبنایی که میرزای قمی فرموده که حدود ، تنها اختصاص به زمان حضرت امام معصوم علیه السلام دارد که از چند و چون آ ن اگاه است .»

مطابق این نظر آقای صانعی ، اجرای بسیاری از قوانین اسلام و از جمله حدود اسلامی تنها بعد از ظهور حضرت صاحب الزمان امکان پذیر است و در دوران غیبت ان حضرت ، بایستی اجرای حدود الهی تعطیل بشه. توجه کنید که آقای صانعی نمیگه این قوانین اسلامی اعتبار نداره ! و یا نسوخ شده ! بلکه معتقده اجرای آنها باید تا ظهور حضرت بقیه الله الاعظم به تعویق بیافته !
نتیجه این دیدگاه آقای صانعی دقیقا همان نظریه انحرافی « جدایی دین از سیاست » است که تشکیل حکومت اسلامی را قبل از ظهور حضرت صاحب الزمان علیه السلام ، نه فقط غیر ضروری ، بلکه حرام می دونه !
اکنون به نظر مبارک حضرت امام در این زمینه توجه فرمائید :
« بدیهی است ضرورت اجرای احکام که تشکیل حکومت رسول اکرم (ص) را لازم آورده ، منحصر و محدود به زمان آن حضرت نیست و پس از رحلت رسول اکرم (ص) نیز ادامه دارد. طبق آیه شریفه ، احکام اسلام محدود به زمان و مکان نیست و تا ابد باقی و لازم الاجر است . تنها برای زمان رسول اکرم (ص) نیامده تا پس از آن متروک شود و دیگر حدود وقصاص ، یعنی قانون جزای اسلام اجرا نشود » کتاب حکومت اسلامی حضرت امام ص 29
اولا : نه فقط مخالف نظر امام ، بلکه در تضاد اشکار با نظر آن بزرگوار است ، بنابراین آقای صانعی و برخی از کسانی که ایشون رو مورد سوء استفاده سیاسی قرار دادن نمی تونن ادعا کنن که اونچه که گفته بر خاسته از نظر امام راحل است .
ثالثا : نظر آقای صانعی با مبانی اولیه و اصول بدهی عقل و منطق نیز منافات داره. زیرا مطابق نظر ایشون ، دین مقدس اسلام ـ نستجیر بالله ـ تاریخ مصرف محدودی داره و بعد از رحلت رسول خدا (ص) و حداکثر دویست سال بعد از رحلت ایشان ـ یعنی آغاز غیبت کبری ـ باید بخشی از آن کنار گذاشته بشه و برای اداره امور به نسخه های دیگری مراجعه بشه !
مطابق این نظر آقای صانعی ، خداوند تبارک و تعالی برای مدتی ـ آغاز غیبت تا ظهور حضرت صاحب سلام الله علیه ـ نبوت را تعطیل کرده ! و این با مبانی عقلی ناسازگاره. چرا که نبوت عامه یعنی ضرورت ارسال پیامبران الهی و ادامه راه آنان با حضور امامان معصوم (ع) ، یک اصل و آموزه عقلایی است و این اصل عقلایی بدون مراجعه به آیات و روایات و صرفنظر از این که پیامبران و ائمه چه کسانی باشند ـ نبوت خاصه ـ نیز قابل اثبات است . بدیهی است که جناب آقای صانعی اصل «نبوت» را ـ نستجیر بالله ـ انکار نمیکنه بنابراین چرا نظریه ای می ده که با این اصل عقلی در تناقضه  ؟!
ثالثا : دیگاه آقای صانعی با مبانی شناخته شده و بدیهی اسلام نیز منافات داره . چرا که آیات شریفه قرآن کریم و احادیث فراوان و غیر قابل تردیدی که از رسول خدا (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام رسیده و جناب صانعی به یقین از آن اطلاع وافر و کافی دارن نشون می ده که پیامبر اعظم (ص) خاتم پیامبران و دین اسلام ، آخرین دین خدا و برای همیشه تاریخ لازم التباع است . ولی نظر اعلام شده آقای صانعی بی آنکه خودش متوجه باشه این توهم را پدید میاره که ایشون ـ خدای نخواسته ـ پیروی از قوانین اسلام و یا دست کم ، بسیاری از قوانین حیات آفرین اون رو ، همیشگی نمی دونه ! چرا که معتقده اجرای حدود منحصر به زمان حضرت امام معصوم علیه السلام است و در غیبت آن بزرگوار می توان اجرای این حدود الهی را نادیده گرفت !
در این زمینه به فراز دیگری از نظر مبارک حضرت امام توجه فرمائید ، این نظر به قول امام راحل یک قضیه بدهی است که « تصور » آن باعث « تصدیق » است ، حضرت امام در پاسخ به نظراتی شبیه نظر آقای صانعی می فرمایند : « برای روشنی مطلب این سوال را مطرح می کنم : از غیبت صغری تا کنون که هزار و چند صد سال می گذرد و ممکن است صد هزار سال دیگر بگذرد و مصلحت اقتضاء نکند که حضرت تشریف بیاوند، در طول این مدت مدید، احکام اسلام باید زمین بماند و اجرا نشود ؟» آقای صانعی ظاهرا برای رفع برخی از شبهات در نظر خود تاکید کرده که منظورش منسوخ شدن حدود نیست و عجیب آن که حضرت امام در همین زمینه و با اشاره به همین دیگاه می فرماید :« اعتقاد به چنین مطالبی یا اظهار آنها ، بدتر از اعتقاد و اظهار منسوخ شدن اسلام است ».
4ـ متا سفانه آقای صانعی در مهرماه سال گذشته نیز در دیدار با اعضای سازمان مجاهدین انقلاب ، دست به تحریف نظر مبارک حضرت امام زده و با افزودن جمله ای به کلام امام راحل ، نظر آن بزرگوار را به نفع همین دیدگاه ـ که شرح آن گذشت ـ مصادره کرده .
روز جمعه ، 13 اردیبهشت . جناب آقای سید محمد خاتمی در جمع دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه گیلان با حرارت از خطر تحریف نظرات امام سخن گفتند و نه فقط به تحریف های عجیب و غریب هم حزبی های خود اشاره ای نکردند ، بلکه به گونه ای سخن گفتند که اظهارات آنچنانی ایشان در سفر به آمریکا را به خاطر می آورد . اظهاراتی که آشکارا با نظارت صریح حضرت امام در تناقض بود ... آیا همه این تحریف ها که مستقیم و غیر مستقیم نظرات حکومتی حضرت امام را نشانه رفته اند ، تصادفی است ؟!! ... انشاءالله که تصادفی باشد !!!



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 87/2/22ساعت  4:55 عصر  توسط صور اسرافیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کفر نعمت از کفت بیرون کند
    ولع سیاسیون
    رهبر چگونه باشد خوب است؟
    سکوت جمهوری اسلامی جهت دار است
    زخمی تر از مسیح!
    منتظری تیر در کمان بود
    و باز هم
    از امروز تا دیروز
    غدیر راست بود یا دروغ؟
    سهم ما در نسل کشی صعده
    موسوینگ، سبزینگ، فیلترینگ
    از همون بچگی مخم کار میکرد
    دزدان عمامه به سر
    نذورات برای نیمه شعبان
    [عناوین آرشیوشده]
     
     
    \ >
     
    \