سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

 

 

ـ ای گروه جن و انس ، اگر توانستید از مرزها به آسمان ها و زمین فراتر روید ، پس بروید (جن 33)
ـ خداوند دریا را مسخر شما قرار داد تا به امر او کشتی ها در آن حرکت کنند و شما از فضل و گردش بهره برید (جاثیه 12)
ـ آیا نمی بینید که خداوند انچه در آسمانها و زمین است ، همه را در اختیار و دسترس شما قرار داد (لقمان 20)

مسلمانی که در کتاب خدایش می خواند به اینکه هر چه در آسمان ها و زمین است همه در خدمت اوست، چگونه این چنین مسلمانی دست بسته می نشنید و منتظر پیشرفت و اختراع از طرف غربی ها می شود؟ اگر چنین کاری کند، به وظیفه خودش عمل نکرده ، و خودش را خوار کرده و ضرر بزرگی را هم متحمل شده، چرا که قرآنی که در دست ماست همه چیز در آن وجود دارد و هیچ نقص و کاستی در آن دیده نمی شود .
ـ ما در کتاب از بیان هیچ چیز فرو گذار نکردیم(انعام 38)
پس اسلام ، در زمینه علم و دانش و پیشرفت و مدنیت بدون اندازه پیشرفت داشته و هیچ وقفه ای برای آن قائل نیست.
این مطلب پاسخ به سوال دو پست قبلی ام بود که به اصطلاح روشنفکران دین می گفتند اسلام عقب مانده است ، در صورتی که مقصود از پیشرفت ، پیشرفت علم ، صنعت ... و که اروپا ، آمریکا و بویژه ژاپن را فرا گرفته و مسلمانان از آن غفلت دارند و فکر می کنند که همه این پیشرفتهای و اختراع های چشمگیر از غیر مسلمانان بوجود آمده و اسلام عامل عقب ماندگی است !! خصوصا بعضی از کمونیست ماب ها که دین را نابود کننده ملتها می دانند .
اگر اینها واقعا انصاف داشتند متوجه می شدند که دین اسلام ، ملتها را احیا کرد . مگر همین اسلام نبود که ملتی پوچ و ناچیز را در جزیره العرب دارای همه چیز کرد ، تا آنجا که از همان سرزمین عقب افتاده ، علم ، دانش و اختراع ها را به جهان صادر شد و برخی نوشتند " آفتاب اسلام و عرب بر اروپا تابید " و اقرار کردند به اینکه همین اعراب بادیه نشنین ، پس از گرویدن به اسلام ، در تمام زمینه ها از خود پیشرفت نشان داده و در تمام اکتشاف و اختراع ها پیشگام بودند .
بهتر است این کوردلان ، و این به اصطلاح دین شناسان نگاهی کوچکی به تاریخ بیاندازند و بعد نظر دهند .
در اینجا بنده چند نمونه را متذکر می شوم:

د رجغرافیا و جهانگردی : رازی ، ابوعبیده بکری ، غرری ، ادریسی، ابن جبیر و ابن بطوطه .
در هیئت نجوم  فرصد خانه های علمی بزرگ در طلیطله ، قرطبه ، بغداد ، دمشق ، قاهره ، سمرقند و فارس بود .
3
ـ در هندسه : گوستا وبلوبون می گوید : اروپا زینت ها معماری را از اعراب فرا گرفت و در برخی کلیساها ی فرانسه ، عکسهای حروف عربی که در سنگ کاری گذاشته شده بود دیده می شد .
4ـ در ریاضی : " سدیر " مستشرق غربی می گوید : اعراب عنایت ویژه ای به علوم ریاضی داشتند و آنان واقعا استادان ما رد این زمینه بود ند " لئونارد البیزی " حدود 1200 رساله در " جبر " نوشت که از عرب آنها را فرا گرفته بود . حتی در کتاب " تاریخ العرب " می نویسد : صفر که مشکلات بزرگ ریاضی را حل کرده است ، از طریق مسلمانان به اروپا آورده شده است .
5ـ در فیزیک : ابن هیثم استاد یان علم به شمار می آید .
6ـ در شیمی ، صنعت ، زراعت و علم طب نیز همواره مسلمانان پیشگام بوده اند .
فقط کافی است بدانند که تا امروز شفای ابن سینا در دانشگاه های اروپا تدریس می شود .



  • کلمات کلیدی : مذهب
  • نوشته شده در  جمعه 87/4/28ساعت  10:54 عصر  توسط صور اسرافیل 
      نظرات دیگران()

    امروزه برخی از مسلمانان ( اگر نگویم بیشتر شان ) خودشان را معتقد به اسلام و احکام آن نمی دانند و ادعا می کنند که اسلام را نمی توان پیاده کرد و عموم مردم توانایی اجرایش را ندارند و حتی کار به جایی رسیده که می گویند باید احکام را طبق مقتضیات زمان ، تغییر داد . و الانه این به اصطلاح روشنفکران بسیاری از جوانان ما را اغوا می کنند ، به ویژه وقتی که تظاهر به دوست داشتن اسلام می کنند و معتقدند که پیش از دیگران به اجرای احکام اهمیت می دهند و علت عقب افتادگی مسلمانان را در آن می دانند که 15 قرن ، هیچ پیشرفتی در دینشان پدید نیامده است . بخاطر اینکه آن روزها وسائل حمل و نقل منحصر به قاطر و الاغ و دیگر حیوانات ! ولی ما امروز در قرن موشکهایی زندگی می کنیم که سرعتش از سرعت صوت نیز بیشتر است ، دوران تلفن ، فاکس ، کامپیوتر که در ظرف کمتر از چند ثانیه به هر نقطه دنیا می توان تماس حاصل کرده پس نمی شود نگرش ما به قرآن ، هم چنان نگرش سطحی باشد ، مثلا دزد را دست ببریم یا قاتل را با شمشیر سر ببریم !! و در این زمینه فلسفه بافی های عجیب و غریبی ارائه می دهند .
    همه می دانیم که قرآن در دسترس همگان قرار دارد . و هر نسلی به زبان خود آن را می فهمد و حالا آنکه به اصطلاح روشنفکران دینشان می گویند نمی شود به قرآن به صورت ظاهری و سطحی نگاه کرد و دست دزد را قطع و سر قاتل را از تن جدا کرد .
    اگر با این سخنانشان تلاش برای تغییر احکام الهی یا احکام بشری داشته باشند و فکر می کنند که این احکام با بندگان خدا سازگار تر است و از مهربانی بیشتری نسبت به آنها بر خوردار است ، باید بگویم که این دلیلشان به هیچ وجه من الوجوهی قابل قبول نیست ، چرا که صد در صد کفر است .
    و اما اگر منظورشان این باشد که باید پیشرفت نشان داد و وسائل کیفر دادن به مجرمین و اعدام قاتلان را پیشرفته تر کرد . در این جا جای بحث وجود دارد . چرا که اموری ثانوی است شریعت اسلام روی آن پا فشاری نکرده .
    و اما اینکه دست دزد را با شمشیر یا با ساطور و یا با وسیله ای نوین قطع کرد ، این بازگشتش به احکام شرع و یا مرجع تقلید است که باید نظر دهد .
    مهم این است که نباید احکام الهی را با احکامی که اروپاییان وضع کرده تغییر دهیم .
    و اگر منظورشان از پیشرفت ، همان پیشرفت جهان غرب در لباس آزادی بی قید و شرط است تا جایی که باشگاههای برای برهنگان و همجنس بازان ایجاد شده و برای سگها و حیوانات ارث گذارده شده و هر روز پدیده ای نو در میکروژوب و مینوژوب ایجاد می شود . و آن همه فساد اخلاقی که هیچ اقراری ندارد باید بگویم که اسلام نه تنها با آن نمی سازد که بلکه با قدرت تمام با آن مبارزه می کند و در صدد بر اندازی تمام مظاهر فساد و تباهی اخلاقی است .



  • کلمات کلیدی : مذهب
  • نوشته شده در  پنج شنبه 87/4/20ساعت  5:58 عصر  توسط صور اسرافیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کفر نعمت از کفت بیرون کند
    ولع سیاسیون
    رهبر چگونه باشد خوب است؟
    سکوت جمهوری اسلامی جهت دار است
    زخمی تر از مسیح!
    منتظری تیر در کمان بود
    و باز هم
    از امروز تا دیروز
    غدیر راست بود یا دروغ؟
    سهم ما در نسل کشی صعده
    موسوینگ، سبزینگ، فیلترینگ
    از همون بچگی مخم کار میکرد
    دزدان عمامه به سر
    نذورات برای نیمه شعبان
    [عناوین آرشیوشده]
     
     
    \ >
     
    \